für Stimme, Saxophon, Keyboards und Schlagzeug
die texte: popsongs, mit denen ich viel an persönlicher geschichte verbinde; all along the watchtower: eine art lebensphilosophie in kürze, ophelia, ein großes liebesgedicht, burning sister, eine lsd vision.
das alles ist vergangenes und wird mittels abulafia, einem cutup/scramblerprogramm zertrümmert. die spuren der textfragmente sind mir splitter des spiegels, das original als vielheit reflektierend.
die texte von dieter sperl und robert creeley stehen für mich in der unmittelbaren nähe zu dieser art von lyrik, texte, die aus sich heraus schon songs sind oder unmittelbar zu diesen führen.
als untergrund der stimmen fungieren meistens "damaged beats", scratchloops von rock- und jazzpatterns.
bernhard lang, wien, 10.03.05
the texts: popsongs I feel indebted to through my personal history;
all along the watchtower: some kind of pocket philosophy of life,
the great love poem ophelia,
burning sister: a lsd vision.
all these are things already bygone in their original meaning, they were furthermore being destroyed by abulafia, a cutup/scrambling machine: the resulting fragments seem to me like the shards of a broken mirror, reflecting the original in their multiplicity.
the texts by sperl and creeley are very close to this principle of fragmentation, themselves being songs already or pointing towards possible song structures.
below the texts so called "damaged beats" are working, scratched loops sampled from rock- and jazzpatterns.
bernhard lang vienna 2012