Publications
Publications:
Numerous Articles:
- about Business Ethics, Organizational Transformation,
Business Matters, Corporate Social Responsibility, Theology, Environmental
Issues, Government/Public Affairs, Globalization, Network Society,
Information Technology, Competencies, Educational Aspects; Testimonials in
various magazines and newspapers and special publications (in English,
Italian, Croatian and German)
- Wiesner
& Hager Kundenzeitschrift Contact #21,
10/2015 Interview über neue Arbeitsformen
- Furche
09/15 Ein Mann mit Leadership; Zum Führungsstil von Papst Franziskus,
Volltext
- My Favorite Business Books of the
past 30 years
- Furche
08/13 Die neue Bescheidenheit –
Warum Österreich noch so gut dasteht … und doch laufend verfällt
- Interview
in “Bank Exklusiv”,
der Kundenzeitschrift der Bank Austria, über China
- Book Reviews 2&3 Qu 2010
- “Management
Dimensions in 2030”. Contribution to “The Future Book” of Challenge:Future, September 2010, published
in The Netherlands and Slovenia, ISBN 978-961-269-285-8
- Trend
05/2010. Helmut Gansterer: Erfolgsfaktor
Entsorgung. Auch
über hfk
- Zdruzenje Manager Slovenia 1/10 Book Review of Recent
Books
- Zdruzenje Manager Slovenia 4/09 Books
- Zdruzenje Manager Slovenia 3/09 Books
- Zdruzenje Manager Slovenia 2/09 Books
- See the Föhrenbergkreis Weblog
“Finanzwirtschaft”
- Zdruzenje Manager Slovenia 1/09 Books
- Die Aufmerksamkeit der Kunden
gewinnen. Impulsreferat beim Finanzmarketingverband Österreich, 16/09/08
- Österreich
im Globalen Wettbewerb. Interview Helmut F. Karner mit dem trend-Chefredakteur Reginald Benisch im „Goldenen
Trend“, Juni 2008
- MQ Slovenian Manager Magazine (Slovenski)
- See the Podcast „Ist denn Web
2.0 in Österreich überhaupt angekommen?“at the
Telekom Austria Weblog “DenkBloggAde“ by Werner Buhre, published
Feb. 27, 08.
- Interview
for the Slovenian daily newspaper “Dnevnik”
about Business Books, February 16, 2008 (English)
- Interview “Finance.si” Slovenia about Business Books, January 31,
2008 (Slovenski)
- See the Podcast „Wie überzeugen?
Wie Neues einführen?“at the Weblog “DenkBloggAde“ by Werner
Buhre, published Jan 26, 08.
- see the text script for the audio podcast of Föhrenberg-Kreis “Gesellschaft &
Politik” (03/08/07)
- see the article (14/06/07). : Ware Religion. Ware Kirche.
- See
a recent article
(04/07): focus consulting märz 2007: "Unauflösliche Widersprüche? -
Notwendige Veränderung im Unternehmen und Intellektuelle Redlichkeit"
- See article (11/05): „Gutes Leben für Alle – durch Globalisierung?“
http://www.haysworld.de/artikel.cfm?ck=chw2005-2-a6&k=2
- See the Föhrenberg-Kreis
Weblog: Politik und Gesellschaft http://foehrenbergkreis.twoday.net/
Books:
- Contribution in „Wissensmanagement“ in Blickbuch Wirtschaft (FAZ
Verlag) about „Die personelle und strukturelle
Seite des intellektuellen Kapitals. Wissenswerker in und außerhalb
der Netzwerkorganisation”,
June 1996.(Knowledge Management: The
personnel and structural aspects of Intellectual Capital. Knowledge
Workers inside and outside the Networked Organization)
- Contribution in „Zukunft Konkret“, NÖ Landesverlag about „Von der virtuellen Gesellschaft. Trends und Wirklichkeit”, June 1997 (The Virtual Society. Trends
and Reality)
- Contribution in „Kirchenreform“ (Church Reform), Ed. Prof. P. Zulehner,
„Organisationstransformation in modernen Wirtschaftsunternehmen. Was kann
die Kirche davon lernen? Das II. Vatikanum als
Avantgarde für die Wirtschaft?“, June 1998 (Organization
Transformation in modern corporations. What can church learn from
it? The 2nd
Vatican Council as pilot case for Business?)
- Contribution in “Kärntner Jahrbuch für Politik
1997” about “Chancen einer Region im Zeitalter der
Globalisierung”, January 1998 (Chances of a Region in the Era of
Globalization)
- ”Intelektualni Kapital”, Ekonomija, Zagreb, 1997
(Intellectual Capital)
- Contribution in "Qualifikationsanforderungen und
Bildungsströme im Wandel" (Changing Qualification Requirements) "Die Bedeutung der
Qualifikationen der Mitarbeiter für den Wirtschaftsstandort Österreich -
und die Bedeutung des tertiären Bildungssektors dabei". ibw, January
1999 (The Importance of Qualifications for the Competitiveness of Austria
- and the unsatisfactory role of the tertiary education sector)
- Contribution in "Organizacija
koja uči" ("The
Learning Organization"): "Kako se prihvatiti
promjene?" - "How to change
organizations?", Zagreb, January 1999.
- Föhrenbergkreis: „Bleibt der Frosch sitzen?“, Oct.
1995 (Does the Frog stay sitting?)
- Föhrenbergkreis: „Jobshift. Die neue Welt der Arbeit“, Dec.
1997 (Jobshift: The New World of Work)
- Föhrenbergkreis: "Geld statt Arbeit. Die Träume
der Finanzwirtschaft. Anleitungen zum Aufwachen", April 1999. (Money
instead of Work. The Dreams of the Financial Economy. Instructions for
Waking Up.)
- Ossiacher Kreis: „Leitlinien für das Unternehmen
Kärnten“, June 1997
(Vision for the
„Company“ Carinthia)
- ÖWB "Arbeit sichern". "Jobshift
- Bedrohungen und Chancen in der neuen Welt der Arbeit". October 1997.(Securing Work. Jobshift -
Threats and Opportunities in the New World of Work)
- Trend Verlag: „Weniger arbeiten - mehr tun“. To be published ??? Work
in Progress. (Working Less - Doing More).
- Österreichischer Genossenschaftsverlag, #21: "Die
optimale Organisationsstruktur zur genossenschaftlichen
Kundenpartnerschaft" ("The optimal organization in coóperative customer partnerships"), December
1999
- „Arbeitsformen der Zukunft –über das
künftige Verhältnis von Zeit und Arbeit“ . Beitrag in „Der Zeit ihre Arbeit. Zeitarbeit in
Österreich“, Hsg. G. Flenreiss,
Manpower. June 2004, WUV Verlag.
- „Strategy University of Prishtina“ (Strategjia Universiteti i Prishtinës). Leading the Academic Institutions of Kosovo Into
a New Era. August 2009,
Republic of Kosovo, Ministry of Education, Science and
Technology and Kosovo-Austria Partnership for Higher Education and
Research. Book published in Albanian and English.
- “Management
Dimensions in 2030”. Contribution to “The Future Book” of Challenge:Future, September 2010, published
in The Netherlands and Slovenia, ISBN 978-961-269-285-8
- Marketing
im Umbruch – Umbruch im Marketing, in „Zukunftskraft: Innovation und
Marketing“, November 2011, Johannes Heyn,
Klagenfurt
Home Vision Mission My
Offer CV
Publications Lecturing Public
Lectures Feedback